Hét Nationaal Intranetsymposium Zomereditie

Teams live event 24 juni 2021

Meld je nu aan met vroegboekkorting >>

Er wordt nog gewerkt aan deze website. Midden mei 2021 is alle info up to date.

Hét Nationaal Intranetsymposium Zomereditie 2021

Online bijeenkomst over de laatste ontwikkelingen op gebied van intranet en andere vormen van online verbinding. Bij dit event kun je een kijkje in de keuken nemen bij inspirerende platforms van organisaties uit allerlei branches. Ook is er aandacht voor thuiswerken en andere gevolgen van corona. De slotpresentatie is van twee winnaars van de belangrijkste Europese intranet-award.

Zes redenen om erbij te zijn

sociaal intranet

Praktijkgericht en actueel

Sprekers gaan in op de dagelijkse praktijk. Dus komen ook de gevolgen van de coronacrisis zoals thuiswerken aan bod.

sociaal intranet

Eerlijke verhalen

Organisaties vertellen wat goed gaat en ook wat beter kan bij hun platform.

socciaal intranet

Veel keuzemogelijkheden

Bepaal tijdens de dag welke sessies je wilt bezoeken.

Laatste trends

Maak kennis met de laatste ontwikkelingen op gebied van intranet en meer.

sociaal intranet

Compact programma

Online events vergen meer concentratie dan gewone bijeenkomsten. Daarom duurt het symposium vier uur en niet een hele dag.

sociaal intranet

Geen doorverkoop van persoonsgegevens

Naderhand word je dus niet ongevraagd gebeld of gemaild door sponsors etc.

Voor wie

Professionals die betrokken zijn bij het intranet, de digital workplace of andere vormen van online verbinding. Het event richt zich op mensen die zich oriënteren op een nieuw platform én op professionals die op zoek zijn naar tips & tricks om het bestaande platform te verbeteren.

Sprekers

Klik op de foto voor meer info

Alex van Schooten

organisator en dagvoorzitter >>

Met zijn bedrijf Communicatiebureau De Walvis organiseert Alex events op gebied van intranet. Dit bedrijf is zelfstandig en dus niet gelieerd aan een softwareleverancier. Sinds 2013 heeft Alex al 30 bijeenkomsten georganiseerd. Voorbeelden zijn 'Intranet in Zorg en Welzijn', 'Online verbinding' en Hét Nationaal Intranetsymposium. In 2019 trok dit symposium 165 deelnemers.

Xandrina de Kruijff

communitymanager AS Watson >>

A.S. Watson is de grootste drogisterijketen ter wereld. Meer info volgt.

Dorien de Landtsheer

communicatieadviseur Lokalis >>

Lokalis geeft vorm aan de buurtteams voor jeugd en gezin in Utrecht. Deze buurtteams helpen kinderen, jongeren en gezinnen bij onder andere opvoedproblemen of problemen op school. Het sociaal intranet van Lokalis zorgt voor verbinding tussen de medewerkers die voor een groot deel ambulant werken.

Angelique van de Laar

Omgevingsdienst Brabant Noord >>

De Omgevingsdienst Brabant Noord is een samenwerkingsverband van 15 gemeenten en de provincie Noord-Brabant. Vanuit het kantoor in ’s-Hertogenbosch werken bijna 300 medewerkers aan een schone en veilige leefomgeving. De ODBN voert taken uit op het gebied van vergunningen, toezicht en handhaving. Eind 2019, kort voor de uitbraak van het coronavirus, ging het sociaal intranet live

Jaap Linssen

medeoprichter adviesbureau OrangeTrail >>

OrangeTrail begeleidt bedrijven bij de inzet van sociaal intranet en andere tools. Klanten zijn toonaangevende bedrijven zoals Booking.com, Nestlé, Heineken, Bol.com, Ahold en ING. Jaap Linssen, CEO van OrangeTrail, heeft ruime ervaring als spreker in binnen- en buitenland. Hij is gespecialiseerd in adoptie van interne sociale media zoals sociaal intranet en helpt organisaties om deze middelen productief in te zetten.

Janine Dumont

zelfstandig projectmanager Project Mindz >>

Al twintig jaar is Janine gespecialiseerd in het managen van digitale projecten zoals (social) intranetten en websites. Deze projecten spelen altijd op het snijvlak van IT en marketing; twee aparte werelden die ze met elkaar weet te verbinden. Zo ontstaan er praktische en goedwerkende producten die ook echt gebruikt worden. Opdrachtgevers zijn o.a. Erasmus MC, ING, SCA (Essity) en Stad Antwerpen.

Peter Haan

directeur adviesbureau Evolve >>

Evolve is gespecialiseerd in het verbinden van medewerkers via interne sociale media en doet dat al 10 jaar voor ruim 100 opdrachtgevers. Peter voerde projecten uit voor o.a. het ministerie van Economische Zaken, de provincie Overijssel, gemeente Rotterdam, BAM, KPN, TNO, SNS REAAL, Philips en Ziggo. Daarnaast geeft hij regelmatig inspiratiesessies voor senior management en directie.

Maria Farag

consultant interne sociale media bij Evolve >>

Vanuit adviesbureau Evolve vertaalt Maria strategie naar praktijk door mensen (online) te verbinden. Voor verschillende opdrachtgevers ondersteunt ze de online dialoog met communitymanagement, trainingen of strategietrajecten. Zodat organisaties hun doelen behalen, en het eigen (dagelijkse) werk makkelijker, beter, leuker wordt.

Doreen Borneman

medeoprichter en -eigenaar Adoptics >>

Doreen is adviseur, trainer en coach met een focus op interne communicatie en digitaal samenwerken. Bij ROC Rijn IJssel is ze verantwoordelijk voor het sociaal intranet. Deze onderwijsinstelling won 2018 de Intra.NET Award voor de manier waarop het sociaal intranet is geïntroduceerd. Vanuit Adoptics ondersteunt ze nu ook andere organisaties met als doel makkelijk (samen)werken in een digitale wereld.

Niels van Buren

directeur/eigenaar Swink >>

Het digitale bureau Swink levert diensten op gebied van digitale toegankelijkheid aan organisaties in de publieke sector en de gezondheidszorg. Bij Swink werken online specialisten met autisme. Niels is een ervaren spreker. Hij is aangesloten bij Speakers Academy, een bureau waar allerlei topsprekers aan verbonden zijn.

Steven van der Bles

Office 365 consultant bij TIMI >>

Steven van der Bles is al 20 jaar gespecialiseerd in Microsoft 365 (voorheen Office 365). Hij is Microsoft Partner en werkt samen met veel opleiders en technische bedrijven. Met zijn bedrijf TIMI 365 begeleidt hij organisaties in het onderwijs, de overheid en bedrijfsleven. Voorbeelden zijn provincie Drenthe, gemeente Haarlemmermeer, BUMA STEMRA, Onderwijsgroep Noord en Zaans Medisch Centrum.

Hanneke de Zwart

communicatieadviseur GGZ Rivierduinen >>

GGZ Rivierduinen is een organisatie voor geestelijke gezondheidszorg in het noorden en midden van de provincie Zuid-Holland. De organisatie telt ruim 1500 medewerkers.

Mendy Visser

adviesbureau Lift >>

Mendy is consultant en contentspecialist bij adviesbureau Lift. Met dit bedrijf ondersteunt ze organisaties bij het maken van gebruiksvriendelijke content voor het intranet. Hierbij gaat het met name om kennisbanken. Klanten zijn onder andere ROC Friese Poort, ROC Rijn IJssel, Aeres Hogeschool, energieservicebedrijf Feenstra en verschillende woningcorporaties.

Joost Helbo

eigenaar Interaxy BV >>

Meer informatie volgt.

Marion Poll

communicatie Royal BAM Group nv >>

Royal BAM Group is een beursgenoteerd Nederlands bouwconcern met tien werkmaatschappijen in vijf Europese markten. Meer info volgt.

Programma

Je kunt op de middag zelf beslissen welke sessies je wilt bezoeken. Bevalt een parallelsessie niet? Dan zit je met één muisklik in een andere.

12.30

Inloggen door sprekers en deelnemers

13.00

Welkom door dagvoorzitter Alex van Schooten

13.10

Breakout ronde 

Veel mensen die op dit moment thuiswerken, blijven dat ook in de toekomst (deels) doen. Tools voor online verbinding zoals Zoom en Teams zullen dus ook na corona een grote rol spelen. Hetzelfde geldt voor het intranet omdat je hiermee de medewerkers vanuit een centraal punt kunt informeren. Ook is het een middel voor verbinding – een thema dat nóg belangrijker wordt als mensen niet meer centraal op één plek werken.

Hoe pakken organisaties dit concreet aan? Wat wordt de toekomst? Waar moet je als organisaties op inzetten als je toekomstbestendig wilt zijn? Drie experts uit de zorg, overheid en bedrijfsleven geven hun visie. Ook consultant Peter Haan van adviesbureau Evolve schuift aan.

13.40

Breakout ronde

Bij de Omgevingsdienst Brabant Noord was men jarenlang aangewezen op een intranet met weinig functionaliteiten en interactiemogelijkheden. Eind 2019, kort voor de uitbraak van het coronavirus, ging het sociaal intranet live. In het begin moesten de medewerkers wennen aan het nieuwe platform, zegt Angelique van de Laar, adviseur communicatie. “Er was aanvankelijk weinig interactie. Maar na een tijdje begon het echt te lopen. Mensen delen nu veel teksten en foto’s op de tijdlijn en in de groepen.”

De Omgevingsdienst Brabant Noord is een samenwerkingsverband van 15 gemeenten en de Provincie Noord-Brabant. Bijna 300 medewerkers werken aan een schone en veilige leefomgeving. Vrijwel iedereen werkt vanwege corona thuis. Volgens Angelique zorgt het intranet voor verbinding. Ze noemt als voorbeeld een fotowedstrijd voor medewerkers. De foto’s zijn op het platform geplaatst en middels een poll konden mensen stemmen. Ook zetten ze een aantal keer per maand een collega in de spotlight om zo de verbinding met elkaar te blijven houden.

Het platform wordt ook veel gebruikt om zakelijke informatie uit te wisselen. Zo worden er tips gedeeld over Microsoft Teams, het intranet en handige functies in Word en Excel. Ook is in de groepen de laatste stand van zaken te vinden over bijvoorbeeld de nieuwe omgevingswet, de stikstofproblematiek en info over hoe om te gaan met bodemverontreiniging.

Bijzonder handig zijn volgens Angelique de links naar verschillende apps. Er zijn bijvoorbeeld apps naar het selfservice portal en voor de urenregistratie.

Lokalis geeft vorm aan aan de buurtteams voor jeugd en gezin in Utrecht. Deze buurtteams helpen kinderen, jongeren en gezinnen bij onder andere opvoedproblemen of problemen op school. Het sociaal intranet zorgt voor verbinding tussen de ongeveer driehonderd medewerkers die voor een groot deel ambulant werken. De presentatie wordt verzorgd door communicatieadviseur Dorien de Landtsheer.

Yammer is een app voor interne sociale media waarmee je binnen een organisatie berichten kunt plaatsen en erop kunt reageren. Het is enigszins vergelijkbaar met een sociaal intranet. In deze sessie legt Jaap Linssen uit wat Yammer precies is en hoe je dit effectief kunt inzetten. Hij gebruikt hierbij veel voorbeelden uit de praktijk.

Jaap Linssen staat bekend als de aardigste consultant van Nederland. Met zijn bedrijf OrangeTrail begeleidt hij bedrijven bij de inzet van Yammer, sociaal intranet en andere tools. Klanten zijn toonaangevende bedrijven zoals Booking.com, Nestlé, Heineken, Bol.com, Ahold en ING.

14.10

Open inloop

Heb je vragen aan de sprekers uit de voorgaande ronde? Of wil je in contact komen met leveranciers die dit event sponsoren (zie de logo’s onderaan de website)? Tijdens de open inloop is het allemaal mogelijk.

14.25

Korte pauze

14.40

Breakout ronde

De Zorggroep biedt verpleging en verzorging aan iedereen in Noord- en Midden-Limburg, van jong tot oud. De organisatie telt meer dan vijfduizend vaste medewerkers en 2.600 vrijwilligers. Meer info volgt.

De gemeente Noordoostpolder telt krap 50.000 inwoners. Communicatieadviseur Bas van Rens van deze gemeente verzorgt de presentatie. Meer info volgt.

Kennisdelen, samenwerken en meer verbinding. Dat zijn vaak de doelen van een community op een sociaal intranet of ander online platform. In de praktijk blijkt nogal eens dat deze doelen slechts deels worden gerealiseerd. De reden is vaak dat er weinig werk wordt gemaakt van communitymanagement.

In deze sessie krijg je tips en tricks die je direct in de praktijk kunt toepassen. Je leert hoe je waardevolle groepen creëert en medewerkers stimuleert om goede berichten te plaatsen. Doel hierbij is het opbouwen van een succesvolle community die werkelijk waarde toevoegt aan de organisatie.

De sessie wordt verzorgd door Maria Farag van adviesbureau Evolve.

De sessie wordt verzorgd door Peter Haan, directeur van Evolve. Dit adviesbureau is gespecialiseerd in het verbinden van medewerkers via interne sociale media en doet dat al 10 jaar voor ruim 100 opdrachtgevers. Peter voerde projecten uit voor o.a. het ministerie van Economische Zaken, de provincie Overijssel, KPN, Philips en Ziggo. Meer info volgt.

15.10

Open inloop

Heb je vragen aan de sprekers uit de voorgaande ronde? Of wil je in contact komen met leveranciers die dit event sponsoren (zie de logo’s onderaan de website)? Tijdens de open inloop is het allemaal mogelijk.

15.25

Breakout ronde

Microsoft 365 is een verzameling online diensten zoals Teams, SharePoint en Outlook. Als jouw organisatie deze software nog niet gebruikt dan wordt er vast gewerkt aan de invoering hiervan. Want Microsoft 365 – voorheen Office 365 – heeft een hoge vlucht genomen.

Veel organisaties die werken met Microsoft 365 gebruiken slechts een deel van dit pakket. Dat is omdat men veel mogelijkheden niet kent. Zo kun je eenvoudig vragenlijsten maken en verwerken. Een ander voornbeeld is het maken van notulen bij een Teams-vergadering. Dankzij versiebeheer zorg je ervoor dat iedereen altijd de laatste versie heeft. Zo biedt Office 365 nog meer veel meer toepassingen die handig zijn en tijd besparen.

In deze sessie legt Steven van der Bles van TIMI uit hoe je meer uit Microsoft 365 kunt halen. Hij geeft ook tips die je morgen direct kunt toepassen. Steven weet waar hij het over heeft. Hij is al 20 jaar gespecialiseerd in dit softwarepakket. Steven voerde opdrachten uit voor organisaties zoals provincie Drenthe, gemeente Haarlemmermeer, BUMA STEMRA, Onderwijsgroep Noord en Zaans Medisch Centrum.

Op elk intranet vind je een pagina met algemene informatie die voor alle medewerkers relevant is. Bij de ene organisatie heet dit ‘kennisbank’, bij de andere ‘weten en regelen’ en bij een derde ‘serviceplein’. Op deze pagina vind je bijvoorbeeld info over alles wat met HR te maken heeft. Denk aan de regels voor verlof of ziekmelding, vakantiedagen, of re-integratie.

Bij veel intranetten wordt deze informatie niet gebruiksvriendelijk gepresenteerd. Dat komt omdat vaak niet vanuit de gebruiker is gedacht, maar vanuit de afdelingen die de informatie levert. Heb je een bepaalde vraag dan moet je eerst weten bij welke afdeling deze hoort. Voor medewerkers is dat een onhandige ordening.

In deze sessie hoor je van Mendy Visser hoe het beter kan. Zij geeft aan hoe je een kennisbank kunt opzetten die uitgaat van de gebruiker. Het voordeel: medewerkers helpen zichzelf en gaan niet meer bellen met allerlei afdelingen. Dit bespaart tijd en geld voor de organisatie.

Mendy is consultant en contentspecialist bij adviesbureau Lift.

15.55

Korte pauze

16.10

Breakout ronde

Doreen Borneman van adviesbureau Adoptics leidt deze interactieve sessie. Meer info volgt.

Kennisdelen, samenwerken en meer verbinding. Dat zijn vaak de doelen van een community op een sociaal intranet of ander online platform. In de praktijk blijkt nogal eens dat deze doelen slechts deels worden gerealiseerd. De reden is vaak dat er weinig werk wordt gemaakt van communitymanagement.

In deze sessie krijg je tips en tricks die je direct in de praktijk kunt toepassen. Je leert hoe je waardevolle groepen creëert en medewerkers stimuleert om goede berichten te plaatsen. Doel hierbij is het opbouwen van een succesvolle community die werkelijk waarde toevoegt aan de organisatie.

De sessie wordt verzorgd door Maria Farag van adviesbureau Evolve.

GGZ Rivierduinen is een organisatie voor geestelijke gezondheidszorg in het noorden en midden van de provincie Zuid-Holland. De organisatie telt ruim 1500 medewerkers. De presentatie wordt verzorgd door communicatieadviseur Hanneke de Zwart. Meer info volgt.

16.40

Breakout ronde

Royal BAM Group is een beursgenoteerd Nederlands bouwconcern met tien werkmaatschappijen in vijf Europese markten. Meer info volgt.

Afgelopen jaar won Janine Dumont met het sociaal intranet van het Erasmus Medisch Centrum een belangrijke internationale prijs: de Intranet Reloaded Berlin Award. In 2018 mocht Doreen Borneman van ROC Rijn IJssel dezelfde prijs in ontvangst nemen. In deze sessie geven Janine en Doreen aan hoe je ervoor kunt zorgen dat het intranet zich écht op de medewerkers richt. Doreen en Janine staan garant voor een interactieve en energieke presentatie. Meer info volgt.

17.10

Afsluiting door dagvoorzitter Alex van Schooten

Wie nemen deel aan het intranetsymposium zomereditie?

120 mensen namen deel aan Hét Nationaal Intranetsymposium in november 2020. Zij zijn werkzaam bij onder andere:

  • gemeente Kampen
  • Woonconcept (woningcorporatie)
  • Veiligheidsregio Brabant-Noord
  • Pozob (zorg)
  • Compassion Nederland (christelijke kindsponsororganisatie)
  • Helicon Opleidingen (vmbo en mbo)
  • Woonzorg Flevoland (thuiszorg, zorg en welzijn)
  • Erasmus Medisch Centrum
  • Krinkels (bouw)
  • Wageningen Universiteit
  • Abbott Healthcare Products
  • DLL (finance)
  • De Onderwijsspecialisten (speciaal onderwijs)
  • Ministerie van Buitenlandse Zaken
  • GGZ Rivierduinen
  • SER (Sociaal-Economische Raad)
  • Trigoon (onderwijs)
  • Actief Interim (Vlaams uitzendbureau)
  • IMC Weekendschool
  • Jeugdformaat (zorg)
  • provincie Noord-Holland
  • CBR (Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen)
  • Kinderopvang Walcheren
  • Staatsbosbeheer
  • Vista College
  • Ziekenhuis Amstelland
  • Raad voor de rechtspraak
  • Driestroom (zorg en welzijn)
  • gemeente De Fryske Marren
  • Stichting Prisma Almere (onderwijs)
  • Omrin Afvalsturing Friesland
  • Schouten Consultancy
  • A.S. Watson (eigenaar drogisterijketen Kruidvat)
  • Azora (zorg)
  • TVM Verzekeringen
  • Cals College
  • Veiligheidsregio Zaanstreek-Waterland
  • Autoriteit Financiële Markten
  • GGz Centraal
  • De Haagse Hogeschool
  • Harelbeke (Vlaamse gemeente)
  • Ministerie van FInanciën
  • ROC Nijmegen
  • Milieudienst Rijnmond
  • gemeente Bronckhorst
  • Backfield Group (ict)
  • Yorneo (jeugd- en opvoedhulp)
  • ASR (verzekeringen)
  • Groninger Museum
  • Sotog (speciaal onderwijs)
  • Markenheem (ouderenzorg)
  • Swink (internetbureau)
  • Thuiszorg Het Friese Land
  • GasTerra (groothandelaar in gas)
  • gemeente Amstelveen
  • De Opbouw (zorg)
  • Achmea (verzekeringen)
  • Yulius (zorg)
  • gemeente Ede
  • DICTU (ict-dienstverlener)
  • Dierenbescherming
  • Academie voor Ambulancezorg
  • Lyvore (ouderenzorg)
  • Tinten Groep (zorg- en welzijn)
  • Centraal Bureau voor de Statistiek
  • Pantar (sociaal leer- en werkbedrijf)
  • Omgevingsdienst IJmond
  • KBK Bouwgroep
  • RIBW K/AM (zorg)
  • Staatstoezicht op de Mijnen
  • Avebe (productent van aardappelzetmeel)
  • HZ University of Applied Sciences (hogeschool)
  • Ministerie van Justitie en Veiligheid
  • MediaMyne Internal Communication Services
  • servicecentrum MER (uitvoeringsorganisatie van 3 gemeenten)

“Goed verzorgd en inspirerend”

Alex van Schooten van Communicatiebureau De Walvis heeft sinds 2020 al vijf online events georganiseerd. Wat vonden de deelnemers?

Rutger Leijenaar, communicatieadviseur Thuiszorg Het Friese Land: “Goed verzorgd en inspirerend. Bovendien is het natuurlijk super laagdrempelig, zo vanachter de eigen computer thuis!”
Bart Meuffels, community coach Raad voor de Kinderbescherming: “Jouw enthousiasme en initiatief is wederom toe te juichen Alex: bij deze! Chapeau. De techniek liet ons niet in de steek en het schakelen tussen de breakouts ging goed.”
Nienke Hubers, communicatieadviseur zorginstelling Marga Klompé: “Ik vind dat je het super knap hebt georganiseerd. Het ene sloot inhoudelijk meer bij mijn interesses aan dan het andere. Maar, dat houd je toch altijd.”
Hermien Levels, communicatiemedewerker Ambulancezorg Limburg-Noord: “Super initiatief! Hopelijk volgen er meer…”
Peter Heuseveldt, klantcommunicatieadviseur UWV: “Onder de indruk dat het zo goed lukte om sessie bij te wonen, te wisselen etc. De haperende techniek die sommige deelnemers meldden lag vlgs mij aan de thuissituatie en niet bij jullie. Chapeau.”

“Veel inspiratie opgedaan”

Hét Nationaal Intranetsymposium vond zes keer eerder plaats. Tot en met 2019 was was dat op locatie bij het NBC Congrescentrum in Nieuwegein. Hieronder tweets die toen verstuurd zijn.

Feedback op jouw intranet?

Als je dat wilt – dit is niet verplicht – kun je tijdens het onderdeel ‘Intranet Informatiemarkt’ het platform van je organisatie via je laptop aan deelnemers tonen. Da’s interessant voor hen en jij krijgt feedback van vakgenoten. Wil je liever terugkoppeling van een expert? Ook dat is mogelijk. Enkele experts die een presentatie verzorgen, geven deelnemers feedback over hun intranet. Belangstelling? Geef dat dan aan in het opmerkingenvak van het inschrijfformulier. Maximaal 3 deelnemers kunnen hier gebruik van maken. Vergeet niet een laptop of tablet mee te nemen om het intranet te tonen.

De Walvis organiseert dit event en meer

Hét Nationaal Intranetsymposium wordt georganiseerd door Communicatiebureau De Walvis. Dit bureau is onafhankelijk en niet gelieerd aan een softwareleverancier. Sinds 2013 heeft De Walvis al 30 bijeenkomsten georganiseerd. Voorbeelden zijn Intranet in Zorg en Welzijn en Meer resultaat met intranet en de digital workplace. Wil je op de hoogte blijven van deze en andere events? Meld je dan via een e-mail aan voor de mailinglist.

Microsoft Teams

We gebruiken bij dit event Microsoft Teams. Dit communicatieplatform is onderdeel van Microsoft Office en wordt veel gebruikt door allerlei soorten organisaties. Je ontvangt van ons een link waarmee je kunt inloggen.
Privacy en veiligheid zijn voor ons belangrijk. Daarom gebruiken we bijvoorbeeld geen Zoom of Grip. Dit laatste platform voor virtuele bijeenkomsten wordt vaak gekoppeld aan Zoom.

Meld je nu aan met vroegboekkorting

Deelnemen kost tot en met 3 juni 2021 slechts 89 euro (ex. btw) per persoon. Goed om te weten: de gegevens van je aanmelding worden niet doorgespeeld aan sponsors of andere partijen. Deze organisaties gaan je dus niet ongevraagd mailen of bellen.

Zomeractie: neem gratis een collega mee

Kom je met meerdere personen van één organisatie? Dan kan elke tweede persoon gratis deelnemen. Als je met twee mensen komt dan betaal je dus voor één persoon. Als je met met z’n vieren komt dan betaal je voor twee. Et cetera.

Aanmelden »

Sponsors