Hét Nationaal Intranetsymposium

Teams live event 19 november 2020

Meld je nu aan met vroegboekkorting »

Hét Nationaal Intranetsymposium 2020

Online bijeenkomst over de laatste ontwikkelingen op gebied van de digital workplace, intranet en andere vormen van online verbinding. We gebruiken hierbij Microsoft Teams (meer info verderop op deze pagina).
Bij dit event op 19 november kun je o. a.
een kijkje in de keuken nemen bij inspirerende platforms van organisaties uit allerlei branches. Van overheid en bedrijfsleven tot zorg en andere non-profit. De slotpresentatie wordt verzorgd door Alliander. In 2017 won dit energienetwerkbedrijf de Intranet Value Award.
Er wordt nog gewerkt aan deze website. 29 september is alles up to date.

Zes redenen om erbij te zijn

sociaal intranet

Praktijkgericht en actueel

Sprekers gaan in op de dagelijkse praktijk. Dus komen ook de gevolgen van de coronacrisis aan bod.

sociaal intranet

Eerlijke verhalen

Organisaties vertellen wat goed gaat en ook wat beter kan bij hun platform.

socciaal intranet

Veel keuzemogelijkheden

Bepaal tijdens de dag welke sessies je wilt bezoeken.

Laatste trends

Maak kennis met de laatste ontwikkelingen op gebied van intranet, de digital workplace en digital employee experience.

sociaal intranet

Compact programma

Online events vergen meer concentratie dan gewone bijeenkomsten. Daarom duurt het symposium 3,5 uur en niet een hele dag.

sociaal intranet

Geen doorverkoop van persoonsgegevens

Naderhand word je dus niet ongevraagd gebeld of gemaild door sponsors etc.

Voor wie

Professionals op gebied van communicatie of ict die betrokken zijn bij intranet of de digital workplace. Het event richt zich op mensen die zich oriënteren op een nieuw platform én op professionals die op zoek zijn naar tips & tricks om het bestaande platform te verbeteren.

Sprekers

Klik op de foto voor meer info

Alex van Schooten

organisator en dagvoorzitter >>

Met zijn bedrijf Communicatiebureau De Walvis organiseert Alex events op gebied van intranet. Dit bedrijf is zelfstandig en dus niet gelieerd aan een softwareleverancier. Sinds 2013 heeft Alex al 27 bijeenkomsten georganiseerd. Voorbeelden zijn 'Intranet in Zorg en Welzijn', 'Meer resultaat met intranet en de digital workplace' en Hét Nationaal Intranetsymposium. In 2018 trok dit symposium 170 deelnemers.

Carolien Huisstede

gemeente Hof van Twente >>

Carolien is adviseur digitale communicatie bij Hof van Twente, een gemeente met 250 medewerkers. Het nieuwe intranet is kort vóór de coronacrisis opgeleverd. Het platform speelt een belangrijke rol bij de informatievoorziening over deze crisis. Ook biedt het sociaal intranet volgens Carolien nu een prima ondersteuning bij het thuiswerken.

Wendy van Wijk

Corporate communicatie & PR Nierstichting >>

De Nierstichting is na KWF Kankerbestrijding en de Hartstichting het grootste gezondheidsfonds van Nederland. De organisatie telt zeventig medewerkers. Januari 2019 werd het sociaal intranet gelanceerd. Het is een belangrijk intern communicatiemiddel en wordt ingezet als primair informatie- en interactie kanaal om de betrokkenheid van medewerkers bij de organisatie en onderling te verhogen.

Ingrid Woltinge

Community-coach Ambulance IJsselland >>

Ambulance IJsselland is de ambulancedienst in het noorden en westen van Overijssel. Ruim vier jaar geleden werd het sociaal intranet gelanceerd. Inmiddels is het uitgegroeid tot een onmisbaar onderdeel van het dagelijks werk. Opvallend is dat de organisatie veel werk maakt van community-management.

Milou van Streek

Communicatieadviseur Ambulance IJsselland >>

Ambulance IJsselland is de ambulancedienst in het noorden en westen van Overijssel. Ruim vier jaar geleden werd het sociaal intranet gelanceerd. Inmiddels is het uitgegroeid tot een onmisbaar onderdeel van het dagelijks werk. Opvallend is dat de organisatie veel werk maakt van community-management.

Tabhita Minten

adviseur en intranetcoach >>

Tabhita is partner bij Brayton House. Ze combineert ruime ervaring als organisatie- en communicatieadviseur met kennis van HR, informatiemanagement en ICT. Tabhita werkte voor Wageningen University & Research, de Provincie Noord-Holland en Bibliotheek Utrecht. Daarvoor was zij webmanager bij de Provincie Utrecht en wijkmanager en communicatieadviseur bij de Gemeente Deventer.

Jaap Linssen

medeoprichter adviesbureau OrangeTrail >>

OrangeTrail begeleidt bedrijven bij de inzet van sociaal intranet en andere tools. Klanten zijn toonaangevende bedrijven zoals Booking.com, Nestlé, Heineken, Bol.com, Ahold en ING. Jaap Linssen, CEO van OrangeTrail, heeft ruime ervaring als spreker in binnen- en buitenland. Hij is gespecialiseerd in adoptie van interne sociale media zoals sociaal intranet en helpt organisaties om deze middelen productief in te zetten.

Guy Stratermans

adviseur bij Task Analytics >>

Guy werkt o.a. voor internationale bedrijven zoals TransDev (Connexxion), Alfa Laval (Zweden), Ruter (Noorwegen), Spar en Mazda Europe. Guy is partner van Gerry McGovern, initiatiefnemer van de Customer Centric Index en werkzaam bij Task Analytics.

Alies Cornelissen

consultant adviesbureau Evolve >>

Evolve is gespecialiseerd in het verbinden van medewerkers via interne sociale media en doet dat al 7 jaar voor ruim 100 opdrachtgevers. Alies ondersteunt opdrachtgevers op het gebied van implementatie, adoptie en community-management. Op dit moment voert ze projecten uit voor o.a. onderwijsinstelling De Onderwijsspecialisten, Veiligheidsregio Haaglanden en Koninklijke BAM Groep.

Janine Dumont

zelfstandig projectmanager >>

Janine is gespecialiseerd in het managen van digitale projecten zoals intranet, websites, loyalty programma’s en eventportals. De projecten spelen altijd op het snijvlak van IT en marketing,

Christiaan Lustig

online strateeg Brayton House >>

Christiaan is online strateeg en adviseur op het vlak van digitale communicatie en dienstverlening bij Brayton House. Opdrachtgevers zijn bij voorbeeld Landal GreenParks, Erasmus Universiteit Rotterdam en netwerkbedrijf Alliander. Christiaan publiceert regelmatig op o.a. Frankwatching en is co-auteur van verschillende boeken. Daarnaast geeft hij geregeld presentaties in Nederland en daarbuiten.

Peter Haan

directeur adviesbureau Evolve >>

Evolve is gespecialiseerd in het verbinden van medewerkers via interne sociale media en doet dat al 7 jaar voor ruim 100 opdrachtgevers. Peter voerde projecten uit voor o.a. het ministerie van Economische Zaken, de provincie Overijssel, gemeente Rotterdam, BAM, KPN, TNO, SNS REAAL, Philips en Ziggo. Daarnaast geeft hij regelmatig inspiratiesessies voor senior management en directie.

Doreen Borneman

medeoprichter en -eigenaar Adoptics >>

Doreen is adviseur, trainer en coach met een focus op interne communicatie en digitaal samenwerken. Bij Rijn IJssel is ze verantwoordelijk voor het sociaal intranet. Deze onderwijsinstelling won 2018 de Intra.NET Award voor de manier waarop het sociaal intranet is geïntroduceerd. Vanuit Adoptics ondersteunt ze nu ook andere organisaties met als doel makkelijk (samen)werken in een digitale wereld.

Natasja Lenferink

Intranetmanager energie- netwerkbedrijf Alliander >>

Energienetwerkbedrijf Alliander won 2017 de Intranet Value Award, dé Nederlandse prijs voor het beste intranet. Alliander, dat verantwoordelijk is voor de energievoorziening van 2,9 miljoen klanten in Nederland, ontving de prijs omdat het platform aantoonbaar toegevoegde waarde levert. Bijna 9 op de 10 medewerkers geven aan dat het platform hen ondersteunt bij dagelijkse werkzaamheden.

Programma

Je kunt op de middag zelf beslissen welke sessies je wilt bezoeken. Bevalt een parallelsessie niet? Dan zit je met één muisklik in een andere.

12.30

Inloggen door sprekers en deelnemers

13.00

Welkom door dagvoorzitter Alex van Schooten

13.10

Keynote presentatie 

Het intranet kennen we als centrale plek voor nieuws, naslag en sociaal contact. Ook dient intranet vaak als toegangspoort tot een reeks aan digitale systemen waaronder e-mail, Zoom, de personeelsadministratie en andere tools. Maar hoe verhouden al die applicaties zich tot elkaar? Hoe ervaren medewerkers het gebruik ervan? En hoe zorg je dat je ze ook op langere termijn blijft passen bij wat collega’s nodig hebben?

Hier komt digital employee experience (#DEX) om de hoek kijken. #DEX staat voor het totaal aan digitale interacties in de werkomgeving. Tegelijk is het een manier van kijken naar digitaal (samen)werken en de impact daarvan op mensen en organisaties. Het biedt een raamwerk om intranet en digital workplace te benaderen. En om te toetsen hoe goed je digitale werkomgeving is en hoe je die steeds verder verbetert.

Het begrip digital employee experience werd in 2018 geïntroduceerd en krijgt in Nederland en andere landen steeds meer voet aan de grond. In deze presentatie legt Christiaan Lustig, consultant en oprichter van Brayton House uit hoe #DEX je helpt om een je intranet- en digital workplace-strategie te verdiepen. Ook gaat hij in op hoe je verschillende stakeholders in je organisatie met de neuzen dezelfde kant op krijgt. En op welke handvatten er zijn om content, adoptie én bedrijfsprocessen te verbeteren.

Allemaal om te zorgen dat je interne digitale communicatie, dienstverlening en samenwerking steeds beter worden. Met gelukkiger medewerkers als resultaat.

13.30

Breakout ronde

April 2016 werd het sociaal intranet van Ambulance IJsselland gelanceerd. Inmiddels is het uitgegroeid tot een onmisbaar onderdeel van het dagelijks werk. Communicatieadviseur Milou van de Streek: “Mensen vinden er hun rooster, ze zien waar wegwerkzaamheden zijn, kunnen een melding doen als materialen op de auto defect zijn. En ga zo maar door.”

Ambulance IJsselland is de ambulancedienst in het noorden en westen van Overijssel. De organisatie telt 280 medewerkers. Daarbij gaat het onder andere om medewerkers op de meldkamer, kantoorpersoneel, ambulanceverpleegkundigen en –chauffeurs.
De organisatie maakt veel werk van community-management; Milou van de Streek en Ingrid Woltinge besteden er elk acht uur per week aan. Dat is veel in vergelijking met andere zorgorganisaties waar het vaak een bijzaak is en de communicatieadviseur er hooguit een paar uur per week aan besteedt. Milou: “We lossen technische ongemakken op, coachen collega’s, helpen mensen met bijvoorbeeld het maken van groepen et cetera.”

Het bijzondere is dat Ingrid normaal op de ambulance werkt als zorgambulancebegeleider. “Doordat ik dagelijks contact heb met collega’s, weet ik waar ze tegenaan lopen en kan ik ze makkelijk helpen als ze tegen problemen met het intranet tegenkomen.”

Voor wie is deze sessie interessant?
Voor iedereen die wil horen hoe community-management in de praktijk werkt. Daarnaast is de presentatie interessant voor deelnemers die willen weten hoe een platform in de loop van de jaren kan groeien. Ingrid: “Je moet blijven investeren en meegaan met de ontwikkelingen in je organisatie.”

Kunnen medewerkers de informatie vinden die ze zoeken? Is het voor hen eenvoudig om bepaalde taken uit te voeren zoals het reserveren van kantoorruimte of het vinden van contactgegevens van een collega? De beste manier om hierachter te komen is het gebruikers vragen om taken uit te voeren op het intranet.

In deze presentatie legt Guy Stratermans van Digital Optimizers uit wat een goede gebruikerstest inhoudt. Als consultant helpt Guy organisaties bij data-driven design en het optimaliseren van de online gebruikerservaring.

Veel organisaties kampen met hetzelfde probleem. Er is een mooi intranet, maar het wordt door medewerkers weinig gebruikt. In deze sessie krijg je praktische, onderbouwde adviezen waar je direct iets aan hebt. Doreen Borneman van adviesbureau Adoptics leidt deze interactieve sessie.

Het huidige intranet moet worden vervangen door een nieuw platform. Wat komt daar allemaal bij kijken? In deze interactieve sessie onder leiding van Tabhita Minten, consultant en partner bij Brayton House, gaan we samen op zoek naar antwoorden op deze vraag. Tijdens de sessie wisselen we niet alleen kennis en ervaring uit. Je leert ook meteen hoe je de tool Mural kunt inzetten. Bijvoorbeeld als je digitaal en interactief aan de slag wilt met je project of op andere manieren wilt (samen)werken in je organisatie.

13.55

Open inloop

Heb je vragen aan de sprekers uit de voorgaande ronde? Of wil je in contact komen met leveranciers die dit event sponsoren (zie de logo’s onderaan de website)? Tijdens de open inloop is het allemaal mogelijk.

14.15

Breakout ronde

“Het intranet is een belangrijk intern communicatiekanaal. We delen de laatste stand van zaken over bijvoorbeeld onderzoek, medewerkers gaan met elkaar in gesprek en nieuwe mensen worden warm welkom geheten. Ook gaan we challenges met elkaar aan. Daarnaast delen we de vaak impactvolle verhalen van mensen met een nierziekte en degenen die voor hen in actie komen. ” Dat zegt Wendy van Wijk, adviseur corporate communicatie & pr bij de Nierstichting. De organisatie telt zeventig personeelsleden. De meesten werken op het hoofdkantoor; een aantal werkt vanuit huis. Vanwege de coronacrisis werkt nu vrijwel iedereen thuis.

Volgens Wendy is het een intuïtief en gebruiksvriendelijk platform. “Mensen kunnen zelf makkelijk dingen plaatsen en het bevat veel handige features. Een voorbeeld is ons serviceplein. Bij vragen vind je daar snel wat je zoekt. Je vindt er bijvoorbeeld informatie over het personeelsbeleid, ICT, huisstijl, actuele campagnes, procedures en protocollen.”

Voor wie is de presentatie interessant?
Voor deelnemers die willen overstappen op een nieuw intranet. Je hoort bijvoorbeeld hoe je tot de selectie van een nieuw platform komt en hoe je dit intranet introduceert in de organisatie. Ook vertelt Wendy hoe je een standaard platform zo inricht dat het voldoet aan jouw wensen.

In 2018 benaderde Hof van Twente een leverancier voor de bouw van een nieuw intranet op basis van SharePoint. Vlak voordat het platform bij deze gemeente live zou gaan, werd de stekker uit het project getrokken. “Er ontbraken functionaliteiten die we belangrijk vonden. Ook was het niet gebruiksvriendelijk”, zegt Carolien Huisstede, adviseur digitale communicatie. “Dus zijn we teruggegaan naar de basis. We hebben een visiedocument en programma van eisen opgesteld. Op basis daarvan hebben we voor de huidige leverancier gekozen. Op 11 november 2019 ging het sociaal intranet live.”

Op het nieuwe platform is digitale samenwerking heel eenvoudig. Zo kunnen medewerkers samen aan één document werken en zijn er dus niet allerlei versies die heen en weer worden gemaild. Ook de app is volgens Carolien handig. Je kunt ’s avonds met je smartphone op de bank de laatste berichten op de tijdlijn checken. Carolien:  “Zeker nu veel mensen – vanwege de coronacrisis – thuiswerken is het heel handig dat we deze mogelijkheden hebben.”

Een ander voordeel is dat externen toegang hebben tot bepaalde groepen. Carolijn: “We hebben verschillende projectgroepen waar ook mensen van buiten aan deelnemen. Je kunt deze personen een uitnodiging sturen, vervolgens maken ze een account aan en dan hebben ze toegang tot een bepaalde groep. Dat is heel gebruiksvriendelijk.”

Voor wie is de sessie interessant?
Deelnemers die van plan zijn om over te stappen op een nieuw intranet. Je leert van Carolien o.a. hoe je medewerkers het beste kunt betrekken bij de implementatie.

14.40

Open inloop

Heb je vragen aan de sprekers uit de voorgaande ronde? Of wil je in contact komen met leveranciers die dit event sponsoren (zie de logo’s onderaan de website)? Tijdens de open inloop is het allemaal mogelijk.

15.10

Breakout ronde

Veel organisaties die een sociaal intranet implementeren, willen dat het platform bijdraagt aan het verbeteren van de interne communicatie. De verwachting is bijvoorbeeld dat medewerkers makkelijker zelf publiceren en minder van de afdeling Communicatie afhankelijk zijn. Of dat er minder vergaderd en gemaild hoeft te worden, omdat medewerkers online kennis delen. Maar werkt het in de praktijk ook zo? Draagt een sociaal intranet altijd bij aan betere interne communicatie? Deze sessie zet je aan het denken. Ook krijg iedereen die het (sociaal) intranet vooral wil inzetten als communicatiemiddel praktische handvatten aangereikt.

Kennis delen. Dat is vaak de (nogal vage) doelstelling van een community op een sociaal intranet of ander platform. Maar waar begin je met een community en vooral: waarom zou je? Helaas is hiervoor zelden een duidelijke doelstelling of motivator. Het is dus maar de vraag of deze vorm van kennis delen meer oplevert dan een gemiddeld gesprekje bij de koffieautomaat.

In deze sessie krijg je tips en tricks die je direct in de praktijk kunt toepassen. Je leert hoe je waardevolle groepen creëert en medewerkers stimuleert om goede posts te plaatsen. Doel hierbij is het opbouwen van een succesvolle community waarin kennis wordt gedeeld die werkelijk waarde toevoegt aan de organisatie.

Veel organisaties gebruiken slechts een fractie van de mogelijkheden die samenwerkingsplatformen zoals intranet bieden. Online samenwerken blijft vaak beperkt tot online vergaderen en chat. Dat is jammer. Want zo blijven mogelijkheden onbenut om de medewerkersbetrokkenheid te vergroten en teams slimmer, sneller en wendbaarder te maken.

Dit alles blijkt uit een onderzoek dat dit jaar werd uitgevoerd door de adviesbureaus OrangeTrail en Knowman. 34 organisaties uit dertien landen – goed voor meer dan anderhalf miljoen (!) medewerkers – deden mee aan het onderzoek.

In deze sessie vertelt consultant Jaap Linssen van adviesbureau OrangeTrail hoe jij meer waarde kunt halen uit het platform van jouw organisatie. Ook geeft hij een korte toelichting bij zijn onderzoek. Vorig jaar verzorgde Jaap de keynote presentatie bij Hét Nationaal Intranetsymposium. Uit de enquête bleek dat zijn presentatie volgens deelnemers een van de beste van de bijeenkomst was. Enkele opmerkingen: “dikke 10”, “heel goed”, “gaf veel inzicht” “goed begin van de dag”, “inspirerend en verhelderend”.

15.35

Korte pauze

15.45

Breakout ronde

Kennis delen. Dat is vaak de (nogal vage) doelstelling van een community op een sociaal intranet of ander platform. Maar waar begin je met een community en vooral: waarom zou je? Helaas is hiervoor zelden een duidelijke doelstelling of motivator. Het is dus maar de vraag of deze vorm van kennis delen meer oplevert dan een gemiddeld gesprekje bij de koffieautomaat.

In deze sessie krijg je tips en tricks die je direct in de praktijk kunt toepassen. Je leert hoe je waardevolle groepen creëert en medewerkers stimuleert om goede posts te plaatsen. Doel hierbij is het opbouwen van een succesvolle community waarin kennis wordt gedeeld die werkelijk waarde toevoegt aan de organisatie.

Microsoft Office 365 is een verzameling online diensten zoals Teams, SharePoint, Yammer en Outlook. Als jouw organisatie deze diensten nog niet gebruikt, dan wordt er vast gewerkt aan de invoering hiervan. Want Office 365 — of Microsoft 365, zoals het sinds kort heet — heeft de laatste jaren een hoge vlucht genomen.

Office 365 mag dan een groot succes zijn, op het gebied van gebruiksvriendelijkheid valt er wel wat op aan te merken. Sommige diensten zijn redelijk intuïtief en gemakkelijk in gebruik, maar voor andere geldt dat zeker niet. Ook pakt Microsoft de productontwikkeling niet altijd aan zoals je dat misschien zou verwachten. Medewerkers die gewend zijn aan het gebruik van een bepaalde tool constateren soms dat een die er ineens anders uitziet. Met als gevolg dat ze de weg ineens kwijt zijn. Ook de samenhang tussen de diensten is niet altijd optimaal.

In deze sessie gaat consultant Christiaan Lustig van Brayton House in op bovenstaande punten. Ook legt hij de relatie met intranet en de digital workplace. En hij geeft handvatten om grip te krijgen op deze softwaresuite. Tot slot geeft Christiaan tips om aan de hand van digital employee experience na te denken over het gebruik van Office 365.

Online meetings zijn sinds de coronacrisis meer standaard dan uitzondering. En behoorlijk intensief nu we ineens alleen nog maar op deze manier met elkaar in verbinding staan. Hoe maak je online meetings aantrekkelijk? Wat kun je doen om meer interactie tot stand te brengen en hoe betrek je deelnemers? Tijdens deze interactieve sessie krijg je de antwoorden. De sessie wordt geleid door Doreen Bornemans van Doreen Borneman van adviesbureau Adoptics.

16.10

Slotpresentatie

In 2017 heeft energienetwerkbedrijf Alliander de Intranet Value Award gewonnen; dé Nederlandse prijs voor intranet dat de meeste toegevoegde waarde oplevert.
Dit laatste blijkt wel uit het feit dat bijna 90 procent van de medewerkers aangeeft dat het platform hen helpt bij het dagelijks werk.

Intranetmanager Natasja Lenferink vertelt in haar presentatie over de succesfactoren en geeft praktische tips hoe je het intranet binnen jouw organisatie kunt verbeteren. Alliander, dat verantwoordelijk is voor de energievoorziening van 2,9 miljoen klanten,
implementeerde de digital workplace zes jaar geleden. Het is gebouwd op open source platform Elgg en biedt de gebruiker veel mogelijkheden. Voorbeelden zijn de gepersonaliseerde homepage met widgets, selfservicemogelijkheden en toegang tot allerlei systemen.

Ook is de informatievoorziening zeer uitgebreid en er zijn meer dan 500 communities (groepen) waar medewerkers kunnen samenwerken. Een communitymanager helpt om het overzicht te bewaren en groepsbeheerders te ondersteunen bij hun community’s.

Opvallend bij Alliander is dat de input van medewerkers wordt gebruikt om de vorm en inrichting van het platform te verbeteren. Natasja: “Ik laat veel metingen uitvoeren. Er is bijvoorbeeld jaarlijks een groot kwaliteitsonderzoek, maandelijks een webanalyse en een gebruikerstest. Daarnaast is er een key user group die regelmatig feedback geeft. Alle input van gebruikers wordt verwerkt.”

Uit deze onderzoeken en webanalyses blijkt dat medewerkers dankzij het intranet hun werk efficiënter kunnen doen. Daarnaast zijn ze beter op de hoogte van ontwikkelingen binnen en buiten Alliander en ze voelen zich meer betrokken bij collega’s en bij de organisatie.

16.30

Afsluiting door dagvoorziter Alex van Schooten

Wie nemen deel aan het intranetsymposium?

De bijeenkomst in 2019 trok 165 deelnemers. Zij waren onder andere werkzaam bij:

  • Achmea (verzekeraar)
  • Cals College (onderwijs)
  • Reade (revalidatiegeneeskunde)
  • AFM
  • TU Eindhoven
  • Ministerie van Justitie en Veiligheid
  • Laurentius Ziekenhuis
  • Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
  • Raad voor de kinderbescherming
  • Radboud Universiteit Nijmegen
  • gemeente Apeldoorn
  • Ministerie van Defensie
  • provincie Utrecht
  • Reclassering Nederland
  • Hoogheemraadschap van Rijnland
  • Graafschap College (onderwijs)
  • KPN
  • Gasunie
  • Van Lanschot Bankiers
  • Lyvore (ouderenzorg)

“Goed verzorgd en inspirerend”

Alex van Schooten van Communicatiebureau De Walvis heeft in 2020 al twee online events over intranet georganiseerd. Wat vonden de deelnemers?

Rutger Leijenaar, communicatieadviseur Thuiszorg Het Friese Land: “Goed verzorgd en inspirerend. Bovendien is het natuurlijk super laagdrempelig, zo vanachter de eigen computer thuis!”
Bart Meuffels, community coach Raad voor de Kinderbescherming: “Jouw enthousiasme en initiatief is wederom toe te juichen Alex: bij deze! Chapeau. De techniek liet ons niet in de steek en het schakelen tussen de breakouts ging goed.”
Nienke Hubers, communicatieadviseur zorginstelling Marga Klompé: “Ik vind dat je het super knap hebt georganiseerd. Het ene sloot inhoudelijk meer bij mijn interesses aan dan het andere. Maar, dat houd je toch altijd.”
Hermien Levels, communicatiemedewerker Ambulancezorg Limburg-Noord: “Super initiatief! Hopelijk volgen er meer…”
Peter Heuseveldt, klantcommunicatieadviseur UWV: “Onder de indruk dat het zo goed lukte om sessie bij te wonen, te wisselen etc. De haperende techniek die sommige deelnemers meldden lag vlgs mij aan de thuissituatie en niet bij jullie. Chapeau.”

“Veel inspiratie opgedaan”

Hét Nationaal Intranetsymposium vond vier keer eerder plaats. Dat was op locatie bij het NBC Congrescentrum in Nieuwegein. Hieronder tweets die toen verstuurd zijn.

Feedback op jouw intranet?

Als je dat wilt – dit is niet verplicht – kun je tijdens het onderdeel ‘Intranet Informatiemarkt’ het platform van je organisatie via je laptop aan deelnemers tonen. Da’s interessant voor hen en jij krijgt feedback van vakgenoten. Wil je liever terugkoppeling van een expert? Ook dat is mogelijk. Enkele experts die een presentatie verzorgen, geven deelnemers feedback over hun intranet. Belangstelling? Geef dat dan aan in het opmerkingenvak van het inschrijfformulier. Maximaal 3 deelnemers kunnen hier gebruik van maken. Vergeet niet een laptop of tablet mee te nemen om het intranet te tonen.

De Walvis organiseert dit event en meer

Hét Nationaal Intranetsymposium wordt georganiseerd door Communicatiebureau De Walvis. Dit bureau is onafhankelijk en niet gelieerd aan een softwareleverancier. Sinds 2013 heeft De Walvis al 30 bijeenkomsten georganiseerd. Voorbeelden zijn Intranet in Zorg en Welzijn en Meer resultaat met intranet en de digital workplace. Wil je op de hoogte blijven van deze en andere events? Meld je dan via een e-mail aan voor de mailinglist.

Microsoft Teams

We gebruiken bij dit event Microsoft Teams. Dit communicatieplatform is onderdeel van Microsoft Office en wordt veel gebruikt door allerlei soorten organisaties. Je ontvangt van ons een link waarmee je kunt inloggen. Iedereen kan deelnemen; een licentie is niet nodig.

Aanmelden met vroegboekkorting

Profiteer tot en met 29 oktober 2020 van 20 euro vroegboekkorting. Je betaalt dan slechts 79 euro (ex. btw) per persoon. Goed om te weten: de gegevens van je aanmelding worden niet doorgespeeld aan sponsors of andere partijen. Deze organisaties gaan je dus niet ongevraagd mailen of bellen.

Extra korting bij meerdere deelnemers

Kom je met meerdere personen van één organisatie? Dan betalen de derde, vierde en vijfde  persoon tot en met 29 oktober slechts 59 euro (ex. btw).

Aanmelden »

Sponsors